nufnang

Isnin, 2 Mei 2011

Kenapa aku jadi Cikgu?

Cikgu Zulhairi... Betul ka aku nie.. Cam x caya la... Bestnya, semua orang panggil aku cikgu pas nie. Dari anak kecil hingga warga tua, dari aku mula-mula hingga aku tua.. Semua panggil aku cikgu.

Cikgu Zulhairi, tetiba aku rasa nama tu bukan aku sebenar. Rasa terbeban ngan nama 2 n x terbawa oleh diri aku yang kurus melidi nie. Tapi kenapa aku x menolak dari awal? hmmm , atau memang aku x ada matlamat hidup. 

Sebenarnya aku punya cita-cita kabur dan berubah-rubah... Memang x tetap pendirian le nie... Tapi yang penting, gelaran cikgu bukanlah apa yang aku minta... Aku lebih sukakan bersosial, menjana duit melalui jualan dan sebagainya ( nanti aku cite ).

Tapi, aku rasa tuhan telah tetapkan aku utk menjadi seorang cikgu..hmmm, walau aku x ada kelebihan tapi aku cukup kasihan dengan anak-anak yang tidak mendapat kasih sayang dan pendidikan yang sepatutnya.. Guru pendidikan Khas.. Aku la 2...

Moga masa membantu aku untuk menyesuaikan diri sebagai seorang cikgu yang memikul amanah negara untuk melahirkan pelajar yang akan menjadi pemangkin kemajuan Negara... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...