nufnang

Isnin, 14 Mei 2012

Bunga oh bunga

Bismillah

Sejujur-jujurnya aku terlalu minat ngan bunga.. Ahak, apa, pelik ka? Bukan bunga saja, segala benda hidup kat dunia nie aku suka.. Lebih mudah aku nie pencinta alam .. ( boleh plok ngaku gitu )

Tapi semenjak dua menjak nie, pokok yang jadi tumpuan adalah spesis berbunga terutama Anggerik.. Ada ke yang x tahu pokok anggerik 2 apa? Alamak, 2 la, selalu sebut orkid jak, mana nak tahu kan.. 

Lantaran itu, telah wujud la juga satu Kumpulan di facebook yang dinamakan Anggerik Desa. Kalau ada le seangkatan dengan aku, boleh le join skali.. Kumpulan nie open, x payah bayar pe pon. Apa yang korang dapat.. Hehe, sekadar info2 pakai pokok Anggerik jak.
.


Kenapa la boleh minat kan.. Okey, sebenarnya pokok nie senang jaga dan bunga dia selalunya akan kekal sehingga 1 bulan bagi spesis tertentu.. Dulu pon siap ada movie hollywood buat cerita pasai pokok nie kan..


Jadi, pokok nie kira diminati oleh orang ramai... hahah

Maksud nama aku:

ZULHAIRI = BUNGA KECIL 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...