nufnang

Rabu, 25 Mei 2011

Betul ka ie rumah dia....?

25 mei 2011

K, mula cite cam nie, masa kat sekolah, aku pun telefon le Nur Fatimahzurin coz ak g umah dia kat Parit ulong, Sri Medan Batu Pahat, Johor... Ye la, dia balik kg, so, pe lagi nak le singgah jap... 

Pasal x tahu dia punya plan umah, so mesej la lagi tanya.. Dia pun balas " pas umah cikgu jaafar, pergi lagi sampai ujung kampung n sampai, umah kita sebelah kiri"..... Cam 2 la bunyinye... hehehe... 

Balik je sekolah, aku n Aku seorang Wak ( nama kat fb ) memecut le laju di jalan yang berliku nak p ke destinasi yang dituju..... Sampai je kampung, aku kuarkan skali lagi tefon nak tgk mesej... Ikut punya ikut plan yang dibagi, terus aku ke ujung kampung.... 

Dup dap dip dup.... Telan air liur aku... Dah sampai upenye ujung kampung.. Tapi nape x de umah? Hmmm Yang ada plak si kembar dok berdiri megah kat bawah pokok kemboja... Seriau deng.. kakaka.. Kubur ke umah dia... Haish... 


Pas 2 call balik.... Gelak sakang di Fatimah nie... OOOo ko saje nak kenakan aku.... hehehe... Upenye, umah dia depan je, so, patah le balik..... kakakaka

Pe pun, thank le bagi pengalaman n makan makan semalam.... hehe

Untuk makan semalam, abang rie bagi 3 bintang.. hahahaha 

Selasa, 24 Mei 2011

Resepi Kerabu Mangga....

Hari ni aku buat kerabu mangga... Sape nak resepi dia.. hahah senang je... Mai aku bagi bahan2nye....

Bahan-bahan:

  1. Buah mangga 2 biji ( potong nipis dan panjang panjang )
  2. Serai sebatang
  3. Bunga kantang sebatang
  4. Daun kesom segenggam
  5. Daun selasih segenggam
  6. Cili 10 - 15 biji
  7. Udang kering yang ditumbuk halus ( x tumbuk pun x pe )
  8. Limau nipis sebiji
  9. Gula 7 sudu besar
  10. Garam ( bagi yang nak masin ckit )
Cara-caranya pula:
  1. Gaulkan semua bahan mentah 1 hingga 6 samabai nampak sebati
  2. masukkan gula dan gaul lagi
  3. masukkan limau nipis ( airnya sahaja )
  4. seterusnya masukkan udang kering.
  5. Pas tu rasa, x manis, tambah lagi gula n nak masin tambah garam...
  6. siap untuk dihidang...
cam ne, leh buat.. senangkan.. hahaha.. jom le cuba...

Hahaha, x sangka aku dah mula minat ngan masak-masak nie.. kakaka.. Pas nie leh oder ngan aku jak...


Isnin, 23 Mei 2011

Pening ku pening..

Tolong, tolong...

aku fening la... Apa nak buat, plan untuk esok, keje apa yang x buat, mana nak pergi, siapa tempat nak rujuk, ada ke yang nak tolong, ahhh, semua dah serabut perut dah nie.... 

sape nak tolong,,....

Nie senarai masalah..
  1. tetiba rasa bodoh
  2. x leh kawal nafsu makan
  3. boring
  4. rindu
  5. x tahan lagi
  6. blurrr
  7. rasa cam bebudak pun ada
  8. ye ke aku nie cikgu
  9. menyampah
  10. x rasa popular doh (nie gurau je )
melalui masalah yang ada, korang rasa aku nie ape? sakit jiwa, dilamun cinta, sengal, bodoh ckit2, x de keyakinan diri, pemalas dan lain-lain lah.. malas nak senaraikan.. hahahaha

Sape sape yang leh bagi tip sila le kongsi... Ana sudah fening... Tamat dulu di cini, Kan Cikgu, so nak pi masuk kelas.... lalalalala ( menyanyi dengan riang )

Sabtu, 21 Mei 2011

Aku pemalu dan memalukan orang lain.. hahak

Satu hari di Shopping complex................ ( di Batu Pahat)

Masa 2 nak beli cool blog... Bunyi sdapkan... Ye la, ada cam telur katak ngan mata-mta... Tapi punya le ramai dok menunggu... Pe pun, aku kat tepi je.. hehe, Kawan yang tolong oder.

PUnya le lama dok tunggu, pas 2 pelayan pun panggil le sape yang oder air yang jenis ape tah. aku pun x ingat.. Punya le spontan masa tu aku pun p jerik... " kak, dia punya, dia punya"... hahahaha.. pe reaksinya... Pandang semacam je n yang penting semua tengok aku.. Nak kata pe, dah benda spontan.. kakaka... Aku pun jawap le lagi.. "ingat kat sekolah tadi".. haha pas 2 terus aku lari kuar n dok gelak2 sorang kat luar shoping complex...

Malu, entah le.. tapi ada le gak.. hihi... Pas 2 aku tunggu le si minah 2 kat luar tapi apakan daya, adik dia je yang tengok.. Pe pun, aku nak mintak maaf le kat awak ye... Muka awak yang putih masa 2 dah jadi merah. malu ek... Maaf skali lagi...

Sambung balik... Pas aku kuar, kawan aku nie tunggu le air kitorang, masa kakak pelayan panggil, si budak nie ngah syok dok makan kat kauter plok.. Maka makin sengal le cite ari nie.. hahahah... Pe pun, Nie cerita aku... Pe pun, thank utk sape yang bayar air aku 2... Sedap... White teh + mutiara.... nanti bagi lagi... The end...

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...