nufnang

Khamis, 29 Disember 2011

Kembara Ilmu ke Vietnam Masuk Surat Khabar..

Assalamualaikum

Ari nie aku nak kongsi berita gembira. Untuk beritahu satu dunia bahawa aku gembira. haha

Ok, sebenarnya semalam iaitu 29.12.2011 pada hari khamis di dalam berita harian bahagian variasi.. Ada muka aku n the geng la.. haha.. ( Kerek la mamat nie dah masuk paper )

Haha, bukan apa, x da nak riak ka apa, tapi just nak bagi tahu bahawa bila satu program yang membawa nama Malaysia ke luar negara, impak dia sangat besar.. Baik program itu, baik la nama Malaysia, tapi kalau program itu beri kesan negatif, maka nama negara pon busuk la.. 

Biasa la, orang kita nie mulut ramai cam longkang ( dulu orang panggil tempayan ). Ada berita negatif ckit, mula diulas membabi buta.. Haish..

 Moga perkongsian ini mampu melonjakkan semangat rakyat Malaysia untuk memberikan sumbangan yang mampu mengangkat nama negara di peringkat yang tertinggi..

Kejayaan program ini adalah teelah berlakunya persetujuan untuk pertukaran pelajar antara dua negara yang belum pernah dibuat antara Vietnam  dengan Malaysia dalam bidang pendidikan..

Ariey Design:Bila boring. aku mengedit.. hah

Post ala2 artis gitu... Ok silakan, wek, wek ( dah tau ayat perasan.. )

bukan 1001 wajah.. 4 ja, tengok lek lok.. haha

no more story... that all.. tq..

Selasa, 27 Disember 2011

Uit, Bek buat makan... Suka3 hati

LAma dah cerita nie.. dah dekat dua minggu. Tapi aku baru nak kongsi ngan semua. haha

Apa pon, ceritanya bermula begini... Pada suatu hari, aku mencadangkan untuk buat makan2 dengan Bek 10/11 n ajak skali Bek 11/12.. Rupanya jadi betul la..

Jap, faham ka Bek tu apa... Ok, sebenarnya Bek singkatan Biro Ekonomi dan Keusahawan yang ditubuhkan sekian lama di Khar..

Tempat   :  Tepi sungai Khar
Masa      :  9.00 pagi hingga 2.00 petang.
Anjuran   : Bek Khar
Tema      :  Santai je yang penting selesa..

maka, berlangsunglah hari kejadian.. Dan hasilnya seperti berikut.. Saksikan..



 HAha.. nie aku punya.. Comel dan menyelerakan.. haha



Cam ne.. nampak kan ukhwah yang terbina... Tu orang cakap, walau dah lama berpisah, kasih tetap berpaut.. haha

T.a.m.a.t

Isnin, 26 Disember 2011

Petua : Hilangkan 1001 penyakit dengan MADU

..Assalamualaikum..

LAma x ketemu deh.. Yea, ari nie aku kembali.. 

OK lah. Banyak cerita yang aku nak kongsi bersama, tapi kewarasan otak untuk mencerna ayat-ayat x brapa nak jadi.. so, post pon dulu... Tapi topik hari nie adalah berkaitan dengan kesihatan.. 

Haha, aku kan nak jadi Cikgu, so kena serba boleh.. Sapa kata kerja Cikgu senang kan.. Semua kena buat dari mengajar sampailah jadi tukang kebun.. Kadang2 jadi Dr. x terlatih.. Moga yang bercakap d luar sana fikir balik bila berkata-kata dan kalau boleh putar balik masa sekolah dulu.. Tengok bekas guru-guru anda.. Arh, panjang plok membebel yea.. 

Balik kepada Topik.. Ye, MADU.. Ramai yang anggap benda nie x penting sedangkan banyak penyakit dapat disembuhkan dengan amalan memakan MADU.. 

Sabda Nabi s.a.w., "Demi Allah yang aku dalam genggaman Nya, minumlah madu. Malaikat akan memohon rahmat pada penghuni rumah yang ada madu di dalamnya. Jika seseorang itu makan madu, seribu ubat masuk keperutnya dan sejuta penyakit keluar darinya."

sedut dari : www.madusawda.com

BAnyak khasiat kan madu nie... Bila makan walau manis, bukan dapat penyakit, tapi dapat kesihatan yang baik.. 

Kebaikan makan madu:
~ memulih, menyegar dan mengembalikan tenanga tubuh
~ memulih sel-sel urat besar
~ merangsang dan menambahkan tenanga batin
~ banyak lagi... BOleh klik cni kalau nak tahu www.madusawda.com

Sebenarnya banyak lagi khasiatnya. kalau perempuan, akan kelihat awet muda, kulit cantik dan bagai.. Ye la kak oi.. dok pakai mekap tapi dalam x jaga memang x kemana, cantik tapi plastik.. hahah Ops terasa plok orang kat luar...

Aku.. ada gak amal makan, selalunya pagi skali dan petang skali. Campur dalam air suam pas 2 minum.. Dah lama tinggal, so, Back to Natural

Pekerja kilang yang baik ini akan memberikan kesihatan kepada anda.. thank Mr Bee..

Selamat Beramal semua..

Isnin, 19 Disember 2011

Desa Selesa Mencalitkan Kenangan..

Assalamuaikum...

Maaf la yea tak update blog nie untuk beberapa hari nie.. Bukan pa, banyak sangat program dok menyusur sejak dua menjak nie. Hehe

Apa cite terbaru.. Cam best Jak bunyinya kan.. hahah..

Ok lah pepuan tetuan semua, Jumaat hingga sabtu lepas aku p la program yang dinamakan 
"Secalit kenangan, Selamanya terasa"

Boleh tahan ramai juga peserta, dalam likungan 35 orang.. hahaha..  Apa yang bestnye program nie.. Mai aku cite.. 



Nie tugasan pertama... Memungut hasil hutan.. 
Banyak ada, durian, rambutan, manggis, dokong, pulasan dll.. Perhh..

B.B.Q time.. hahaha, kerang, ikan, hot dog.. Menyelerakan.. Perhhh




Dah abis makan, sambung plok ngan permainan... Seronok de, main mewah, cerita kasih sayang.. Ada lagi rasanya permainan, tapi x ingat dah.. heheh.. Bajet sampai kul 12 tapi meleret je masanya.. kakak





Apa le si mamat tinggi 2 dok buat.. haha.. ko ingat yoga.. tet... sudah le wei...






Aksi mereka yang mencuit hati.. kakaka.. bagai bagai..

Yang penting, bila dah abis, aku n the geng pon ambik le gambar sesama.... Kenangan 2.. Moga persahabatan ini terus terjalin hingga ke akhir hayat... Rugi juga coz ada diantara mereka baru aku kenal d saat aku nak undur diri dari UPSI nie.  sob sob sob..




Cuba teka siapa di sebalik gambar.. hahha..




Akhir kata, misi berjaya... Huraiiiii..

Nak tengok gambar lain??? Leh le ke Fb Azmil

Sekian..

Isnin, 12 Disember 2011

Panas, Panas Tubuhku Panas

..Assalamualaikum..

Arh, panasnya tubuh nie... Rasa nak terjun dalam Ais jak... Arhhh.. X tertido malam nie..

Soalan       : Kenapa hang jadi cam gini?
Jawapan    : Nie salah satu panas dunia oiii..
Soalan       : Jawap le soalan aku oiii pak cik..
Jawapan    : Tolong la, cam ne nak buat...
Soalan       : Panas badan kes pa, demam ka? Panas dosa ka?
Jawapan    : BUkan, bukan... Sebenarnya aku panas kes terover makan DURIAN.. 
                  hehehe, saja nak bagi tau hang.. 
Soalan       : !@#$%^&

MOtif apa la mamat nie dok cerita kan.. Haha.. Tapi memang realiti le aku kepanasan malam nie kesnya terover makan durian Petang tadi...

Apa pun, Memang best ar coz disaat tempat lain x da durian, tapi banyak plok kat Tanjung Malim nie..


Semasa proses pemungutan dan pembersihan


Tinggal kenangan.. Selmat Tinggal kulit dan biji durian... Akan ku jumpa anak cucumu nanti...

Sebenarnya, ada lagi yang di simpan. Plan nak buat PULUT DURIAN plok esok.. hahaha

Nantikan cerita seterusnya.

Jumaat, 9 Disember 2011

Pau Tanjung Malim n Aman Gado-Gado.. Yummy

Dua Tiga Empat hari nie aku dok lapar je kejenya.. Hmm

Dok kira-kira, nak makan kat umah je tapi kekawan punya pasal p la makan luar, Ye la, x sampai sebulan lagi ada kat cni... X pa la berkorban ckit kan.. Tapi pulus pon nipis je kat poket de.. lala

Dalam 2 3 hr nie juga baru aku jumpa benda yang jarang aku makan kat mana2 tempat dan pertama kali kat Tanjung Malim.. 

Apa dia, ceritalah... SAbaR2 ye semua..

Bermonolog plok mamak nie... Tet.. Apa yang aku makan? sedap ka... Hmm...nak tau ke... kuikuikui... Menyampah.. Sudah2.. Pening nak menulis banyak2 kakaa

Aku makan nie je.. Tet

PAU & GADO-GADO

Yummy.. Ok pertama adalah PAU yang aku makan ngan bebudak Khas dekat ngan KFC. X ingat le pa nama peniaga n kedainya.. Tapi boleh tahan la...

Penangan PAU Tanjung MAlim.. Jadi x brapa nak Betul Bebudak Nie.. kaka

OK, 2 pasal kui PAu, skarang p Plok Gado2.. Masa P Indonesia dulu teringin nak makan, tapi dihalang takut ada pencemaran coz Kencing Tikus ngah kuat.. Last skali jumpa kat TAnjung Gak... 

Promosi ckit.. Sapa nak rasa leh p kat Medan Selera Dekat ngan Balai Polis.. NAma kedai AMAN GADO_GADO.. hehe

Makan Petang tadi.. Sedap le jugak.. Ada masa nak p lagi... JOM...

ABC pon ada gak tapi aku anggap sekadar peneman Gado-Gado...hehehe. Lapar le plok... 

Sekian

Selasa, 6 Disember 2011

Kau Sebagai Ganti..

..Tet..

Hilang satu pasti kan berganti. Menunggu atau dicari.. Tergantung atas keinginan diri.

Wah, wah, wah.. Berbuka dengan jiwang karat le mamat nie.. Haha

..Assalamualaikum..

 Lama x UPDATE walaupun ary2 buka.. Cam x da story coz setiap ari dok terkurung kat bilik jak.. haha..

Tajuk KAU SEBAGAI GANTI nie ilham daripada kasut baru.. hmm.. x betul dah mamat nie.. kiki.. 

KIsahnya begini, Dulu  aku pernah beli kasut kat Taiping dan menjadi sahabat setia kakiku untuk ke mana saja, dari Perak ke Johor,singgah ke n9 dan Melak, balik Kelantan, singgah di 3 negara luar iaitu Indonesia, Thailand dan Vietnam... 

Tapi, Usianya dah lama, yang cantik kan jadi sebaliknya yang elok dan tidak lihatnya dari pandangan mata..

Sebab itulah, aku mencari ganti.. Tet.. Sedih plok.. Haha


Kasut Yang banyak berjasa.. Skarang bawah dah belubang.. Ingat nak kuburkan  d Vietnam, tapi sayang aku kat ko, bawa balik dok kat Tanjung Malim balik.. Hmmm ( abaikan bulu kaki )


Tu  dia.. Baru2.. Nie aku x pakai pon lagi.. Entah bila nak guna x tau... Moga ko jadi setabah si Coklat la ye si Biru.....

Nantikan kasut baru di kakiku selepas nie.. Tengok berapa jauh ia mengembara sama ada sehebat si Coklat  atau tidak..

.....Bersambung.....

Rabu, 30 November 2011

Aku sibuk arh.. Jangan Kacau leh tak...

Kenapa nie.. Jangan Marah bro..

Hahahhaa, saja bagi panas.. Maap le, x sempat2 nak mengupdate blog coz minggu nie minggu sibuk sebagai pelajar d Universiti Pendidikan Sultan Idris.. 


Ye la, dah dekat akhir nie, semua xsigment nak kena submit, jadi seibuk memanjang.. Memang burung hantu arh, berjaga sampai subuh.. Hehe

Burung hantu berjambang

Tapi masalahnya, xsigment x da la bergerak mana.. Sampingan banyak sangat.. DUGAAN, moga aku dijauhkan dari godaan setan....

Kalau nak ajak p mandi sungai ka apa ka, maap le yea, memang x sempat nak p la.. Tapi tengah bulan 12 kita ronda satu Malaysia k...

Mood
x da la sampai cam nei.. sempat le kalau nak karaoke.. kiki
Jom le buat keje semua.. Yang x da keje cari la keje k... Tetet

Ahad, 27 November 2011

Sungai Bil.. Sejuk airnya, Hijau kawasannya..

Assalamualaikum..

Punya nak sambung cerita, lepas pergi PDK Khamis minggu Lepas, masa balik aku n the geng tersinggah le kat Sungai Bil. Mula ingat nak p Kalumpang, tapi sayang, jalan x sehaluan la katakan. Huhu

Sungai Bil kalau x silap aku terletak antara Behrang n Slim River. Hmm, x da la jah sangat sebenarnya dengan Tanjung Malim.

Lain tempat lain suasana dan best le dapat p Sungai Bil untuk sejukkan kaki.. hehe


Sejuk dan nyaman kalau tengok kan.. ahha best ngak eh..
Tapi bila nak balik, jumpa plok menatang nie.. Lagi sedak wei.. haha


Bapak mahal.. sekilo RM4.00 tapi layan je la.. hehe

Jumaat, 25 November 2011

Budak Khas: Semalam D'KFC

kok, kok, kok...

Dengar x? x.. hmmm.. memang le, sebabnya ku tulis.. hahaha

K, semalam aku p le makan KFC ngan Budak Khas ( bakal Cikgu ) hehe.. Melayan jak le kejenya.. 

Tapi kecewa, bagai semua x kena ngan makanannya.. Hmmm Tempat... Tet.. 

Melayan menatang nie.. sluppp.. eh, ada oreo. haha
K-pop ka pa... 
Muka kemasinan.. auhh...
Insan yang x kesah masin ka apa ka.. layan jak orangnya
Nie le geng2 yang datang.. Ada lagi dua orang diasingkan ke kelas VIP.. huhu

video
KOmen prestasi kfc xxx

Khamis, 24 November 2011

FB: Heliza balas la.. Tet..

cam x da kerja dah aku nie..

Haha, kan ari 2 aku jumpa Heliza masa p PDK ( Pusat Pemulihan Dalam Komuniti ) Trolak.. Dah sampai umah aku pon tgk le Page si Jaja nie... hehe

tet.. haha

Impian: kerja, kawin, keinginan..

As salam

Sebut kata impian, pasti korang punya juga kan.. Tapi lumrah hidup bagi manusia sama seperti apa yang dinyatakan diatas.. x gitu semua..

Kerja merupakan faktor penting bagi menyokong semua impian. x kerja, x da pitih, x da la nak kawinnye.. Pas 2 keinginan pon x da le termakbur coz x dapat nak beli.. hahah..

Aku, insyaallah akan menjadi seorang cikgu dan mungkin dalam masa yang sama sebagai seorang ahli perniagaan.. Moga dipermudahkan semua urusan...

Tapi bila umur dah meningkat dewasa nie.. Impian yang selalu dok mencucuk kat otak adalah Kawin.. Haha. aku punya le dok teringin, tapi lum jodohnya kot. jadi terus lah menanti sebab tiba masanya akan termakbur jugak.. Amin..

Kes dok kemaruk, aku pon amik le gambar ala2 kawin gitu.. MOdelnya just jari aku jak.. haha.. Jom tgk..

 haha.. memang x da kerja dah aku nie... 

Tapi impian perlua bagi memastikan kita hidup   tanpa sia sia..

Keinginana? banyak sangat.. Tapi lebih kepada kehendak berbanding keperluan.. perlu difikirkan balik..

Penuhi Impianmu sahabat..

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...