nufnang

Jumaat, 13 Ogos 2010

teringatkan kenangan lalu.... mampukah aku mengubahnya....

Takkala aku mengimbau kembali kehidupanku... banyak onak duri yang ku lalui... Dari hari kehari, dari minggu ke minggu hinggalah tahun ke tahun... Banyak sungguh dugaan datang menimpa diri... Perbagai jenis perasaan dapat kurasai dan perbagai pemberontakan telah aku lakukan.. Namun, ianya tidak dapat menyelesaikan permasalahan yang timbul

Kini, setelah hampir 3 tahun aku disini, permasalahan makin aku lupakan. Namun ianya bukannya selesai tapi segala bebanan masih digalas oleh ibu bapaku... Aku merasakan bagaikan anak derhaka kerana merelakan permasalah ini terus berlanjutan.

Pabila pulang ke kampung, aku bagaikan segan dengan kehidupan yanga ku lalui.. Bukan apa, kerana dahulu aku hidup dalam dunia yang lebih indah.. namun pabila mengingatkan kembali 10.10.2008... Hatiku merintis dan hiba... Ianya bagaikan telah mengubah sejarah hidupku yang indah menjadi mimpi ngeri..

Permasalah yang berlaku masih tidak selesai... Namun, aku terima segalanya dengan takdir Tuhan yang mana menguji hambanya yang sabar...

Dahulunya berseri dan sibuk.. Kini, ianya suram bagaikan tidak berpenghuni

Kemegahanku kini tinggal kenangan..


Sukar aku menerima kehilangan ini...


Bilik-bilik yang dulu aku diami... Banyak sejarahnya..


Senyuman seorang ibu... Hatinya siapa yang tahu...



Termenung sendirian... Menantikan anaknya kan pulang... 


Sejarah tinggal sejarah

Wahai kampungku, bukanya aku malu untuk bersamamu.. Namun, aku mempunyai misi tersendiri disini... Harapkan sinar kan menerangi mu di pagi hari dan membangkitkan semangat juangku sebagai anak jati..
Tidurku berlinangan air mata bila memikirkan dirimu yang semakin tenat ditelan waktu..

Bersabarlah, pasti ku pulang mencarimu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...