nufnang

Isnin, 25 Oktober 2010

Adakah aku di jalan jihad yang sebenarnya...

Assalamualaikum...

Bisikan hati yang dihembus kesayuaan takkala melihat tayangan WE WERW SOLDIER menyebabkan aku menulis enrty ini.... Bukan dipengaruhi, namun aku bertanya kepada diri adakah aku di jalan jihad yang sebenarnya...

Keresahan hati makin meruncing bila mengingatkan peristiwa lalu yang jauh terpesong dari jalan yang sebetulnya.. Aku kini dalam dunia yang mempunyai banyak lorong, namun  semuanya gelap dan sukar untuk menentukan yang sebenar-benarnya jalan yang harus aku lalui...

Walau aku dilihat seperti aku sekarang, namun banyak rasa yang dipendam dan sukar untuk diluahkan. Manik mutiara yang berkecai membawa seribu erti yang mungkin bermakna. Namun ianya tidak semuanya kerna keinsafan hanya hadir seketika...

Ya Allah, bantulah aku untuk terus kekal dalam lambayu Rahmatmu agar aku  menjadi seorang hamba yang insaf dan terpelihara.... Bantulah aku Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hambamu yang hina dan keji...

Di akhir penulisan ini, aku mengharapkan agar jihadku diperbetulkan olehku sendiri dengan bantuamu Ya Allah... Subuh kini memanggil, biarlah aku meninggalkan halaman ini dengan keinsafan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...