nufnang

Isnin, 1 Ogos 2011

Wah,,, mula berpuasa...

Assalamualaikum....

Celik pejam celik rupanya dah masuk bulan puasa.... Perhh..

          Aku nie bukan apa, macam kejutan budaya plok walaupun dah selalu buat setipa tahun.. haha,, Semenjak dok Johor nie, makan aku nie bukan berkurang tapi makin bertambah. Satu pinggang x cukup mesti UP punya sampai 2 hingga 3 skali makan..

           Dah masuk ari pertama nie... Mula la dok pikir macam2.. itu la ini la. TApi bukan le pasai makanan ja, tapi stamina, kerja dan aktiviti... perh.. Yang penting IBADAHnya... Aku bukan le orang yang tinggi ilmu agamanya.. TApi bila dah masuk puasa nie, macam satu tarikan baru utk aku nak blaja benda2 akidah nie....

          Puasa nie betul la kata orang, menguji kita dalam perbagai aspek iaitu nafsu, keinginan, pandangan, kesabaran dll. Kalau stakat puasa makan tapi ati dan jiwanya x dijaga, x jadi juga... MOga aku leh le sabar n cuba untuk menjaga apa yang perlu dijaga.. tak gitu en/puan ?.. hihihi

          Pe pun, moga kita dapat memanfaatkan bulan puasa nie dengan sebaiknya n meneruskan kebaikan ini d masa yang akan datang..... Dah asar nie, nak jalan dulu lah yea.. Ketemu nanti.....




















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...