nufnang

Ahad, 16 Oktober 2011

Kebun Pisang, Kelapa Sawit, Getah.. Mana yang paling untung....

Usahawan MUda

Aku bercita2 untuk itu.. Tapi skarang di landasan Ilmu dan bakal jd warga pendidik pada tahun depan. 

Tapi, minat aku lebih tertumpu kepada usahawan @ perniagaan. Tidak hairan la sepanjang berada di Universiti ini banyak benda yang aku lakukan untuk mendapatkan hasil bagi menyara hidup dan nafsu. Kalau tak percaya boleh singgah kat Red Flowers.

Sesungguhnya aku nie darah bisnes. MAk bukak restoren dan aku juga dah ada bisnes sendiri masa dulu... Tapi sebelah bapak aku nie ramai plok cikgu... BIla 2 benda ni digabungkan, maka aku pun jadilah 
Guru + Usahawan..

Plan masa kerja nanti adalah cari tanah untuk bukak bisnes dalam bidang pertanian. Tapi, dalam banyak tanaman aku lebih kepada 3 yang utama iaitu SAWIT, GETAH dan PISANG. Tapi kena lah pilih salah satu.. Bukan apa, untuk permulaan..

Pilihan masih samar coz dalam 3 jenis ini tak tahu yang mana lebih menguntungkan.. Aku hanya berharap impian akan menjadi kenyataan.. Amin

Perjalanan yang masih jauh.. moga jalan berliku d depan dapt diluruskan.. Betul ka bos..

 Getah... Pemintaan yang tinggi.. BUsuk2 pon duit boh

Insipasi hidup... Bayangkan 1000 pokok semuanya berbuah... Senang jaga..

Sawit.. Hasilnya mempunyai pemintaan yang tinggi... 

Masih cuba membuat landasan.. MOga berjaya Yeah

SEKIAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...