nufnang

Sabtu, 8 Oktober 2011

Tak senang nak jadi senang.

Bukan Senang nak Jadi senang.

Sapa sokong ayat di atas...? Mungkin ramai kata YA dan ada segelintir akan mengatakan TIDAK. Kenapa tidak? ada lah alasan dan huraian sendiri, x perlu aku  nak mengulas panjang disini.

Kalau tengok orang bawa kete BMW, Ferrari, HONDA dan Lain-lain mesti korang rasa mereka nie rezeki tersepak je kan? KAlau x pon dah lama kerja @ memang harta mak bapak diorang punya. Tapi semua tu bermula dengan usaha yang mana akhirnya menjadi satu kejayaan.. Bukan senang le kiranya...

AKu, memang le ada cita2 gak nak rasa hidup mewah atau mampu milik apa yang aku nak. TApi kalu setakat dok kat bilik sambil tunggu rezeki jatuh dari langit... Say Sorry la.. Mimpi sampai ke tua pon pun apa pon tara...

Dengan berbekalkan tulang 4 kerat dan motivasi diri, aku pon mengorak langkah. cey, mantap bunyinya.. Setiap ruang waktu yang ada aku try isi dengan kerja2 yang memberikan pulangan.. Rupanya bukan senang nak jadi senag nie.. Kerja pagi sampai petang, balik baring sampai kemalam.. Penat wei... TApi takpa, biar penat, asal kita usaha nak cr rezeki sendiri...

KUmpulan NAsyid Terhangat
Bila aku nak duduk atas nie plok.. 

TEmpat aku kerja.. 
Kiranya satu masa nanti Tiap mimipi aku akan aku pecahkan menjadi kenyataan. AMin.

Dah, banyak cakap bebenor. MAi tengok langkah yang aku try buat untuk ari nie.. Show Time
KArim catering... 
Yea encik, boleh saya tolong.. haha
HIasan sementara...

2 ulasan:

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...