nufnang

Rabu, 23 November 2011

BUDU, makan kenyang x rasa..

BUDU, BUDU

Kalau jenama nie memang famous le di pantai timur terutama di Kelantan. Kalau x da Budu masa makan cam x lengkap hidangan.. Tapi kalau x da lauk pauk takpa, asalkan ada Budu + nasi panas + ulam2.. Memang selera besar ah..

Tetapi kenapa aku dok bercerita pasal Budu Plok kali nie? haha, ceritanya begini.. Umah aku skarang nie ada le 8 orang, 1 Kelantan (aku le nie ) 2 Ganu, 2 Kedah, 1 Pinang, 1 Pahang n 1 Johor.  Bila makan je, kuarkan sebotol Budu.. Bayangkan leh tinggal 1/4 je skali makan... Memang bajit lari arhh.. Haha

Nasib baru2 nie Raya Haji, balik le kampung jap.. Aku pa lagi, bawa le 1/2 dozen Budu = 6 Botol.. Tapi, dok 2 3 hari pas 2, budak ganu datang bawa plok 1 dozen Budu =12 botol.. Haha.. Ah, brapa botol semua.. acu kira.. haha

Megah berdiri hingga ke pesada antarabangsa..
 Paling best kalau nak makan budu adalah bila diletakkan asam limau nipis, bawang merah dan cili.. perhhhh, terketat lutut nie.. jeliur datang tetiba. hahaha.

Apa, faedah makan budu.. ok lah kepada pembaca yang makan budu atau yang baru nak mencuba, budu nie banyak khasiatnya.. klik cni untuk tau lebih lanjut


NIE BUDU  KEGEMARAN AKU.. ALO LA.. SEDAP TOOOUU

Jom makan budu.. dah sampai LONDON doh barang nie.. haha

SEKIAN 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...