nufnang

Ahad, 20 November 2011

Judmental : aku suka mesej Mat Lufti.. Kena ngan budak umah aku... haha

Assalamualaikum.

Bukan apa, aku penah gak dok terfikirkan masyarakat kita yang berfikiran cetek dalam benda2 tertentu dan terburu-buru dalam m'bt andaian.

Bukan pa, mengikut pengalaman dari sekolah sampai le skarang, bila jak aku nak praktis cakap orang putih, ramai plok dok kata aku dok tergedik2.. ??? Motif sangat.. Tapi aku bukan jenis cepat mengalah, teruskan je la, sebab nak belajar.. Ada betul..

Kalau boleh, berilah peneguhan yang positif ckit.. bukan nak merendahkan bahasa kebangsaan tapi kalau tengok kat Malaysia skarang pon, nak masuk kerja kena speking orang putih. Pas satu lagi, bila ORANG LUAR NEGARA datang mai cni, terkinjal2 nak balas kalau ditanya.. Selalunya ayat cam nie

 "U GO STRET, N DONN'T KONA2"

hmmm....

Moga pas nie ramai le leh ubah sedikit tanggapan terhadap sesuatu perkara.. 

Jom melayan video si MatLufti nie.. ada mesej d'c2



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...