nufnang

Rabu, 2 November 2011

Posting... Di mana Hak ISMP


Apa nak jadi nie.. Kenapa ISMP diperlakukan sampai sebegini.. DI MANA HAK KAMI.. Apa alasan mengatakan posting terpaksa dibekukan... Memang Ijazah yang dipegang hanya layak jadi pekerja kampung sepertimana ibu bapa yang tidak berkemampuan.. Sekadar menoreh getah, memungut pucuk paku dan sebagainya..

Apa memang MALAYSIA mengalami krisis ekonomi? Yea begitu.. Memang, hutang dengan Bank dunia dikhabarkan mencecah Rm 1 trilion.. Tapi pengambilan KPLI masih ditaja 100% hinggakan barangan MSk juga diberikan secara percuma. Adakah ISMP dianggap barang dagangan yang mana hanya sekadar menjadi barang niaga untuk mencari dana dalam memenuhi kehendak.

Kapasiti untuk guru mencukupi? hmm, adakah ini releven? kenapa guru sedia ada diwajibkan bersara hingga umur mencecah 60 tahun. Ada yang mengatakan jam bekerja bagi guru harus sehingga 10 jam.. Adakah ini untuk menjaga kualiti pendidikan?

Kontroversi yang makin dipanaskan dengan kenyataan berikut

BuLeTin uTama TV3: Hnya gUru Yg diTaja oLeH kErajaaN (KPM) AkaN dibEri kEuTamaaN uTk pEnEmpaTan, NmUn bErLaku sEdikiT keLewaTaN & diHarap uTk TerUs mEnuNggu uTk prOsEs pEnEmpaTaN.. Guru Yg Tdk diTaja kErajaaN (PTPTN) boLeH mEmoHon jaWaTan Lain sEkiraNya Tdk maHu mEnuNggu pEnEmpaTan.. TPM DaTo sEri MuHyidiN YaSiN..

Wajarkan ia dikeluarkan yang mana hanya ISMP KPM akan diberikan keutamaan.. Mana kami nak bayar kiranya tiada kerja.. Nak menyusahkan mak bapak atau sebagainya..

MAna slogan 1 Malaysia, rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan..

Ini dia Suara Mahasiswa UPSI di Sudut Pidato...



"Suara Mahasiswa mampu mengoncang Dunia"

2 ulasan:

  1. hi. inilah lumrah kehidupan zaman skrg. kita hanya mmpu berkata dan mengikut kata. kita tak mampu ubah selagi kita tidak berada di tempat pengubahnya. sabarla. rezeki kita ada di mana2. mungkin ada hikmah di sebalinya. siapa tahu kan ^^

    BalasPadam
  2. Betul2....rezeki ad di mana..tp kdg2 rase teraniaya kan..bkn senang nak dpt temuduga ISMP...mesti kena ambil ujian Medsi dlu..lpas tu sebelum dpt tawaran kena temuduga dlu..kena abiskan 4thun..n ad yg lebih...klu keje lain...xsemua ilmu yg kita ad dpt dicurahkan n dikongsikan.. Nak dpt msuk ISMp pn sush..nak dpt keje pn sush..Gitu ke??...

    BalasPadam

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...