nufnang

Rabu, 11 Januari 2012

Novel pilihan : Syahadah Gadis Ateis

Tahun 2012

Akhirnya tahun baru yea.. Walau dah 11 ari dah masuk 2012, tapi cam baru ngak.. Sempena itu, saya pon tanam le semangat baru n azam baru.. Nak tahu.. eh, tak pa la.. Sebab semua dah ada azam masing2kan..

Ok lah.. Novel pilihan kali ini adalah Syahadah Gadis Ateis. Santai je novelnya tapi pernuh dengan fakta2 yang menarik yang mampu membuka minda semua untuk mengenali agam mana yang terbaik..

Agak berat bagi aku novel nie bila kita kurang ilmu pengetahuan.. Tapi fakta2 membuka minda untuk lebih mengkaji berkenaan keagungan Islam.





Sinopsis novel ini adalah berkenaan seorang gadis yang tidak mendapat didikan agama daripada keluaraga dari kecil hingga besar. Bila masuk asrama, Rini belajar berkenaan islam, namun apabila doa2nya tidak dimakburkan dan pertanyaan kepada org yang mampu membimbing dibalas dengan amarah, Rini akhirnya menjauhkan diri daripada islam.. Suatu hari, Rini berjumpa dengan Nizam yang disangkakan kutu rayau disebabkan imejnya. Bermulalah sebuah pengembaraan dalam mengenali erti sebenar Islam

Apa yang akana berlaku.. Nantikan.. Sebabnya kau x abis baca lagi.. haha.. Ada yang berminat nak beli ka.. Ok, aku tunjukkan bukunya...


Moga pembacaan ini memberikan manfaat kepada aku.. Nie orang punya, pinjam jeak.. hhee.. Thank Mazlie

..JOM MEMBACA..

1 ulasan:

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...