nufnang

Sabtu, 25 Februari 2012

Petua : Air beras lembutkan muka dan hilangkan minyak..

Wah, percaya atau tidak, air beras sebenarnya merupakan salah satu pertua kecantikan masa dulu. Skarang ramai dok pakai produk dari kedai, dah x guna dah semua nie..

Tahukah anda yang produk dari kedai lambat berkesan kerana kandungan bahan-bahan adalah sedikit. Tapi kalau dicuba guna air beras.. lepas basuh terus boleh rasa.. hehe

Aku nie bukan apa, tengok orang dok basuh beras, pas 2 air dibuang saja, rugi rasanya... So, ari nei aku ajar korang yang nak muka lembut dan licin ( walaupun muka aku x berapa licin tapi bila buat rasa kesannya). Caranya begini.. selepas basuh beras, airnya disimpan atau terus dibasuh kemuka, senang kan.. biar selama 5 hingga 10 minit.. Lepas 2 bilas dengan air bersih.. 

Apa, geli,? ok, kalau rasa geli, air basuhan jangan ambik yang pertama, tapi ambik le yang kedua atau ketiga untuk cucian, kiranya lebih ok kan. 

Satu lagi.. sapa yang minat tanam pokok.. guna air beras juga sebagai air siraman.. subur nanti pokoknya dengan izin Allah.

3 ulasan:

  1. Mak saya pernah guna cara ni. SK II tu kan guna pati beras jugak..

    BalasPadam
  2. betul... banyak cara nak cantik dan jimat... hehe.. Kalau g hot spirng, cari alga yang ada kat air panas.. itu lagi hebat dari sk ll coz kesan boleh dilihat lepas 10 minit sahaja..cakap atas pengalaman.. hehe

    BalasPadam
  3. ThankYou ! :)

    BalasPadam

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...