nufnang

Ahad, 31 Oktober 2010

Trip di Melaka.... lain rancang, lain jadinya.. hahahhaa

30 oktober yang lepas. aq diajak p MELAKA untuk prog kebajikan... huhuu... lain rancang lain jadinya. ye la alang alang menyelam minum la air sekali.. heheh.... 

sebab nie kali kedua p melak, so bergerak la p bandar hilir... beriah betul.. recall memoro masa darjah 6.. masih sam je tempatnya tapi lebih maju dan banyak benda baru... memang best walaupun just 40 minit kat cna.... Nie aq tembak2 ckit, tgk la ye..

Sory x beli apa2 utk ko org ye.....














Selasa, 26 Oktober 2010

Andai aku mampu membahagiakan orang lain...


Pagi nie aku tengok movie 3 idiot... lakonan amir khan.. menyentuh keperibadian dan kemampuan diri. Cerita ini membuatkan aku tertanya adakah aku mampu membahagiakan orang lain? atau sekadar seorang yang bodoh dalam segala aspek...

Masih disubuh hari.... aku menitipkan rasa hati yang makin menanyakan adakah aku mampu membahagiakan orang lain. Persoalan kini bermain benak fikiran yang sukar diungkapkan dengan kata-kata dan penulisan. Rasa kini bebelah bagi dan aku terkedu keseorangan.

Kenapa keinsafan hanya hadir melalui apa yang kulihat dan hilang takkala mataku dipenjam kembali..

Kini baru ku sedar, walau hidup tidak sempurna seperti dewa dewi, namun membahagiakan orang lain membuatkan kita disayangi... Biar kita berjasa, orang lain merasa...

try tgk cite nie... best gila..... huuhuuuu

Isnin, 25 Oktober 2010

Adakah aku di jalan jihad yang sebenarnya...

Assalamualaikum...

Bisikan hati yang dihembus kesayuaan takkala melihat tayangan WE WERW SOLDIER menyebabkan aku menulis enrty ini.... Bukan dipengaruhi, namun aku bertanya kepada diri adakah aku di jalan jihad yang sebenarnya...

Keresahan hati makin meruncing bila mengingatkan peristiwa lalu yang jauh terpesong dari jalan yang sebetulnya.. Aku kini dalam dunia yang mempunyai banyak lorong, namun  semuanya gelap dan sukar untuk menentukan yang sebenar-benarnya jalan yang harus aku lalui...

Walau aku dilihat seperti aku sekarang, namun banyak rasa yang dipendam dan sukar untuk diluahkan. Manik mutiara yang berkecai membawa seribu erti yang mungkin bermakna. Namun ianya tidak semuanya kerna keinsafan hanya hadir seketika...

Ya Allah, bantulah aku untuk terus kekal dalam lambayu Rahmatmu agar aku  menjadi seorang hamba yang insaf dan terpelihara.... Bantulah aku Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hambamu yang hina dan keji...

Di akhir penulisan ini, aku mengharapkan agar jihadku diperbetulkan olehku sendiri dengan bantuamu Ya Allah... Subuh kini memanggil, biarlah aku meninggalkan halaman ini dengan keinsafan..

Jumaat, 22 Oktober 2010

Imbau kenangan lalu.... sayang semua....



Nie lah keluarga aku... Tapi skarang tambah lagi 28 orang,jadinya berbukit-bukit jumlahnya.... Moga hubungan kekal abadi biar sampai mati....

 ingat daku dalam doamu......

time kasih kt azmil untuk gambar nie.........................................

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...