nufnang

Jumaat, 27 Mei 2011

PerJalanan yang Panjang...

Nie kisah semalam... Bermula apabila cuti sekolah bermula.... hhhmm...

IMbas kembali ari sebelum............

2 ari sebelum balik aku pn p le beli tiket nak balik Kelate, Tapi nasib x baik coz tiket dah abis... Sob. Sob, Tapi aku pun terus plan balik Tanjung Malim.. Ada pun tiketnya, so apa lagi aku pun beli le tiket kul 2.30 petang ari jumaat...

Tibanya ari kejadian...............

K la, ari Jumaat pagi aku kat sekolah, mengajar.. Masa 2 dapat la mesej adik sorang nie suruh tukar kul 4 tiketnya coz dia takut balik sorang... Ye lah, nanti p tanya yea... Balik je sekolah terus le p stesen bas. sampai sana kul 12.45 tapi yang sayangnye, kauter tiket dah ttp. so kena le tunggu sampai kul  2. Tunggu punya tunggu, p le melepak kat KFC dulu.... Bas 2 gerak p Kauter balik, nasib baik leh tukar.. So, tunggu le lagi sampai kul 4 ... Gila ko tunggu dari 12.45 hingga kul 4... kakaka...

K, kul 4 aku pun jalan le... Tiket Batu Pahat-Tanjung Malim...ooooyea, perjalanan bermula... Sampai di perhentian pertama kat seremban, Aku kat dalam bus just tinggal 2 orang jak.. kakaka, pas 2 pemandu kata, korang tukar bas, aku x pergi tanjung malim... Kakka, aku pun pi la bus sebelah... Bermula lagi perjalanannya, untuk Ke kuala Lumpur yang sepatutnya terus ke Tanjung Malim. Sampai KL, turun lagi untuk tukar bus... Nak x Nak kena le p Kuter dulu... Tengok masa, peh, tunggu lagi sampai 9.50 malam... Aku rasa cam nak gila dah.. Ye lah, sepanjang hari dok main kat stesen n atas bus... ahahaahahha...... Pe pun, pas 2 bus pun gerak le k TM...  sampai le dalm kul 11.15 malam. lalala

inile basnye........(_ _%

Lega bila nampak Khar... kakakakaakakak

Rabu, 25 Mei 2011

Betul ka ie rumah dia....?

25 mei 2011

K, mula cite cam nie, masa kat sekolah, aku pun telefon le Nur Fatimahzurin coz ak g umah dia kat Parit ulong, Sri Medan Batu Pahat, Johor... Ye la, dia balik kg, so, pe lagi nak le singgah jap... 

Pasal x tahu dia punya plan umah, so mesej la lagi tanya.. Dia pun balas " pas umah cikgu jaafar, pergi lagi sampai ujung kampung n sampai, umah kita sebelah kiri"..... Cam 2 la bunyinye... hehehe... 

Balik je sekolah, aku n Aku seorang Wak ( nama kat fb ) memecut le laju di jalan yang berliku nak p ke destinasi yang dituju..... Sampai je kampung, aku kuarkan skali lagi tefon nak tgk mesej... Ikut punya ikut plan yang dibagi, terus aku ke ujung kampung.... 

Dup dap dip dup.... Telan air liur aku... Dah sampai upenye ujung kampung.. Tapi nape x de umah? Hmmm Yang ada plak si kembar dok berdiri megah kat bawah pokok kemboja... Seriau deng.. kakaka.. Kubur ke umah dia... Haish... 


Pas 2 call balik.... Gelak sakang di Fatimah nie... OOOo ko saje nak kenakan aku.... hehehe... Upenye, umah dia depan je, so, patah le balik..... kakakaka

Pe pun, thank le bagi pengalaman n makan makan semalam.... hehe

Untuk makan semalam, abang rie bagi 3 bintang.. hahahaha 

Selasa, 24 Mei 2011

Resepi Kerabu Mangga....

Hari ni aku buat kerabu mangga... Sape nak resepi dia.. hahah senang je... Mai aku bagi bahan2nye....

Bahan-bahan:

  1. Buah mangga 2 biji ( potong nipis dan panjang panjang )
  2. Serai sebatang
  3. Bunga kantang sebatang
  4. Daun kesom segenggam
  5. Daun selasih segenggam
  6. Cili 10 - 15 biji
  7. Udang kering yang ditumbuk halus ( x tumbuk pun x pe )
  8. Limau nipis sebiji
  9. Gula 7 sudu besar
  10. Garam ( bagi yang nak masin ckit )
Cara-caranya pula:
  1. Gaulkan semua bahan mentah 1 hingga 6 samabai nampak sebati
  2. masukkan gula dan gaul lagi
  3. masukkan limau nipis ( airnya sahaja )
  4. seterusnya masukkan udang kering.
  5. Pas tu rasa, x manis, tambah lagi gula n nak masin tambah garam...
  6. siap untuk dihidang...
cam ne, leh buat.. senangkan.. hahaha.. jom le cuba...

Hahaha, x sangka aku dah mula minat ngan masak-masak nie.. kakaka.. Pas nie leh oder ngan aku jak...


Isnin, 23 Mei 2011

Pening ku pening..

Tolong, tolong...

aku fening la... Apa nak buat, plan untuk esok, keje apa yang x buat, mana nak pergi, siapa tempat nak rujuk, ada ke yang nak tolong, ahhh, semua dah serabut perut dah nie.... 

sape nak tolong,,....

Nie senarai masalah..
  1. tetiba rasa bodoh
  2. x leh kawal nafsu makan
  3. boring
  4. rindu
  5. x tahan lagi
  6. blurrr
  7. rasa cam bebudak pun ada
  8. ye ke aku nie cikgu
  9. menyampah
  10. x rasa popular doh (nie gurau je )
melalui masalah yang ada, korang rasa aku nie ape? sakit jiwa, dilamun cinta, sengal, bodoh ckit2, x de keyakinan diri, pemalas dan lain-lain lah.. malas nak senaraikan.. hahahaha

Sape sape yang leh bagi tip sila le kongsi... Ana sudah fening... Tamat dulu di cini, Kan Cikgu, so nak pi masuk kelas.... lalalalala ( menyanyi dengan riang )

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...