nufnang

Ahad, 11 Mac 2012

Masya Allah.. Dalam aku menyalahkan orang lain, rupanya aku turut bersalah.

Bila masalah datang menimpa, emosi mula memainkan peranan menjadikan akal berfikiran tidak waras.. 

Daripada itulah aku mula menyalahkan orang lain atas permasalah yang berlaku. Rupanya bila dirasionalkan balik. Rupanya aku turut bersalah dalam hal ini. Astafirullah al-azim, maafkan aku... Aku bersalah kerana melepaskan hampir keseluruhan tanggungjawab itu kepadanya dan hanya menjadi si mata2 yang melihat dan menurut. 

Aku punya pengalaman, namun tidak diguna pakai bagi menyelesaikan permasalah.. Apa guna ilmu yang dikutip dan dikumpul kalau tidak digunakan. Aku terlalu alpa dek kerna duniawi membutakan mata memejamkan hati... 

Moga dikemudian hari.. aku mampu menjadi lebih baik dari hari ini dan membaiki setiap kesilapan yang ada.. INsyaallah...

..Assalamualaikum..

1 ulasan:

  1. Salam.

    Ye, kadang2 kita sibuk kaitkan orang itu orng in dengan masalah kita. Kita seolah2 menafikan semuanya. Kalau dia macam ni, tentu tak macam tu. Sebenarnya, masalah kita, mesti la berakitan dengan kita jugak. Lagipun, semau tu pun ujian dan dugaan hidup.

    BalasPadam

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...