nufnang

Selasa, 3 April 2012

Buku Pilihan : Travelog Wartawan Islam

Assalamualaikum

Hari nie aku nak berkongsi sebuah buku dengan pembaca sekalian.. Tajuknya adalah seperti di atas.

Buku ini mengisahakan pengalaman yang dialami sendiri oleh Roslan Hamid iaitu penulis buku ini. Buku ini mengisahkan suka duka yang dialami dalam dunia kewartawanan. 

Sebagai seorang wartawan yang beragama islam, banyak benda yang perlu dititik beratkan semasa melakukan tugas. kadang2 ia menjadi sukar kerana tugasan ini mengganggu masa beribadat seorang muslim. Selain itu juga, penulisan cerita juga memberi cabaran yang berbeza kerana harus mengikut warga atasan walaupun berita itu melanggar hak seorang muslim.

Kerja merupakan satu ibadah, silap pecaturan, kerja itu boleh menjadi saham ke neraka.. Kenapa, bagaimana. UNtuk mengetahui lebih lanjut, sila dapatkan buku ini.

Melalui pembacaan aku, agak menarik yang mana menjelaskan tentang konsep kerja menurut islam, cabaran yang perlu dibawa oleh seorang muslim dalam setiap pecaturan yang dilakukan. Bagaimana mengatasi bos yang berkuasa Veto dan apakah tindakan yang perlu dilakukan. Sebenarnya pembacaan aku belum tamat. Jadi untuk tahu lebih lanjut, dapatkan. Insyaallah mampu membantu anda dalam menghadapi cabaran kerja...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...