nufnang

Selasa, 19 Jun 2012

The Crucible: Cerita si Pekak

BIsmillah..

PErkongsian aku kali ini adalah berkaitan sebuah movie yang telah diadaptasikan daripada sebuah novel kisah sebenar tentang nasib budak pekak yang malang. 

Peristiwa yang berlaku di sebuah sekolah yang bermula dengan kemunculan seorang guru pekak baru. Pembongkaran kejadian-jadian yang menyentuh hati yang mana kesucian murid-murid pekak dirampas oleh gurunya sendiri.

Nasib malang ini mendapat pembelaan guru baru dan seorang gadis, namun nasib malang terus menyelubungi apabila pihak-pihak berkuasa tidak memihak kepada mereka akibat suapan rasuah.

Penjenayah sexsual ini telah dibebaskan. Walau bagaimanapun, salah seorang daripada mereka mati bersama seorang mangsa yang membalas dendam.

cerita ini tidak berkesudahan


..................................................................................................................

Aku mula melihat diri aku sendiri yang mana bakal mengalas tanggungjawab sebagai guru baru satu hari nanti. Adakah aku mampu untuk memberikan yang terbaik atau terlalai dari tanggungjawab yang diberikan.

Andai benar peristiwa ini berlaku, mampukah aku untuk menghadapai.

Moga dipermudahkan untuk aku menjadi guru yang terbaik dalam memberikan didikan dan perlindungan kepada anak murid aku nanti


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...